Turkse restaurants voeren top beste bezorgrestaurants ​ Vlaams-Brabant aan

Award BezorgTopper van JUST-EAT.be bekroont best beoordeelde bezorgrestaurants

Turkse keuken boven in Vlaams-Brabant: de best beoordeelde bezorgrestaurants van de provincie zijn de Turkse restaurants Merdin 2 in Rotselaar en Merdin 3 in Tremelo. Dankzij een score van respectievelijk 9,3/10 en 9,1/10 krijgen beide restaurants de award BezorgTopper van Vlaams-Brabant, uitgereikt door etenbestelwebsite JUST-EAT.be. Merdin 2 haalt met die score zelfs de 3de plaats van de beste bezorgrestaurants van heel Vlaanderen.

Maandelijks bestellen tienduizenden inwoners van Vlaams-Brabant eten via JUST-EAT.be en delen ze hun ervaringen door de restaurants te beoordelen. De Turkse keuken wordt duidelijk geapprecieerd in Vlaams-Brabant. Buiten Indiaas restaurant New Holy Cow domineren bezorgrestaurants met Turkse gerechten de Vlaams-Brabantse top 5 van de award BezorgTopper van JUST-EAT.be:

Merdin 2 doet het ook op Vlaams vlak heel goed: het staat op de 3de plaats van de beste bezorgrestaurants van heel Vlaanderen, en is het 2de beste Turkse bezorgrestaurant:

Top 3 JUST-EAT.be BezorgTopper Vlaanderen:

Het meest populaire Turkse gerecht in Vlaams-Brabant is Döner Kebab met 31% (een broodje of dürum), gevolgd door Dürum Kip (14%) en Shoarma (9%).

Kristof Sals, woordvoerder van JUST-EAT.be: “Iedereen kan makkelijk online bestellen via JUST-EAT.be of via de smartphone-applicatie van JUST EAT. In Vlaams-Brabant kan dat bij ruim 50 restaurants. De beste bezorgrestaurants zetten we in de kijker met onze award BezorgTopper. Hiermee willen we goed beoordeelde restaurants aanmoedigen zo verder te doen en andere restaurants motiveren nog betere kwaliteit en service te leveren aan al wie online eten bestelt via JUST-EAT.be, om zo de bezorgsector naar een hoger niveau te tillen.“

BezorgTopper bekroont jaarlijks de beste bezorgrestaurants van JUST-EAT.be op basis van meer dan 20.000 klantenbeoordelingen over heel België. Om een BezorgTopper te zijn moet een restaurant consequent uitstekende ratings ontvangen én voldoende ratings hebben zodat de gemiddelde score een representatief beeld biedt van de kwaliteit, service en bezorging van het restaurant. Een bezorgrestaurant wordt een BezorgTopper als het gemiddeld 8,5/10 of meer scoort, op basis van 25 of meer beoordelingen. 15% van de bijna 500 bezorgrestaurants viel in de prijzen.

- einde -

Over JUST-EAT.be

JUST EAT is momenteel aanwezig in dertien landen, verspreid over vier continenten, en is daarmee veruit het grootste foodportal ter wereld. Via het online portal zijn meer dan 40.000 restaurants aangesloten in onder meer België, Nederland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Ierland, en Canada. In België bundelt het platform de krachten van bijna 500 bezorgrestaurants, gaande van pizza en pita tot sushi en Indiaas.  Zie www.just-eat.be voor het aanbod.

PB-Bezorgtopper-Vlaams-Brabant_11022014.pdf

Eline Gijselings