Online autoveiling Dealerdirect schat miljoenste voertuig

Een file van ruim honderd keer de wereld rond

Leuven, 30 september 2013 – Met de schatting van het 1 miljoenste voertuig heeft online veilinghuis Dealerdirect een mijlpaal bereikt. In België zijn via ikwilvanmijnautoaf.be al meer dan 15.000 voertuigen verkocht. Volkswagen is het meest populaire merk met ruim 10% van de verkochte auto’s. Naast veel middenklasse auto’s van de bekende merken, passeren ook regelmatig exclusieve voortuigen de revue. Dit jaar werd er nog een Porsche 911 geveild voor €70.000.

Dealerdirect brengt professionele autoverkopers online in contact met consumenten en bedrijven die op eenvoudige wijze hun auto willen verkopen. Circa negentig procent van de aangeboden auto’s is afkomstig van consumenten en dat is volgens directeur Vincent Stevens erg gunstig. “Consumenten bieden vaak interessante, compacte auto’s aan met een lage kilometerstand. Dat zijn precies de auto's, welke als occasie ook goed te verkopen zijn door autodealers.”

Grijs, blauw en zwart zijn de meest favoriete kleur bij de veiling, gevolgd door rood en groen. Modekleur wit doet het goed met een zevende plaats. Roze is de minst verkochte kleur.

Internationale speler

Dealerdirect is actief in België, Nederland, Duitsland en de Verenigde Staten en is daarmee één van de grootste autoveilingen van Europa. Vanuit Leuven helpen 8 automakelaars de Belg zijn wagen voor een goede prijs te verkopen aan professionele autoverkopers.

In de Benelux en Duitsland beschikt Dealerdirect over een netwerk van ruim 5.000 merkdealers, groothandelaren, auto-exporteurs, autodemontagebedrijven en universele autobedrijven, die allemaal direct kunnen bieden op de voertuigen die te koop worden aangeboden op ikwilvanmijnautoaf.be.

Dealerdirect is sinds 2006 actief in de wereld van de online voertuigveilingen. Directeur Vincent Stevens: ”Consumenten vinden het vervelend om met autodealers te onderhandelen over de inruilprijs van de auto. Vaak hebben zij er zelf minder verstand van en zijn onzeker over de prijs die zij voor hun wagen ontvangen. Daarom kiezen zij er steeds vaker voor hun auto online te verkopen aan een autobedrijf en het onderhandelen over te laten aan onze automakelaars. Deze week hebben we het miljoenste voertuig geschat. Als we al die auto's op een rij zetten, krijg je een file van ruim honderd keer de wereld rond. Daar zijn we best trots op.”

Onlangs heeft Dealerdirect haar dienstverlening uitgebreid met het online veilen van motorfietsen, campers en caravans. In de nabije toekomst wil Dealerdirect het internationale werkgebied nog verder uitbreiden met dezelfde succesvolle aanpak voor het online veilen van voertuigen.

- einde -

Website voor professionele autoverkopers: www.dealerdirect.be

Website voor consumenten die hun auto wilen verkopen: www.ikwilvanmijnautoaf.be

Over ikwilvanmijnautoaf.be

Ikwilvanmijnautoaf.be is een activiteit van Dealerdirect BV met als doel het aanbieden van een platform waarop consumenten op eenvoudige wijze hun gebruikte voertuig kunnen verkopen aan een officiële handelaar. De organisatie biedt gebruikers de mogelijkheid hun voertuig anoniem en gratis te laten schatten. Door samenwerking met een netwerk van 5.000 erkende en goedgekeurde handelaren in België, Nederland en Duitsland lukt het om op alle merken, bouwjaren en types voertuigen binnen 24 uur een gegarandeerde bieding te doen. Naast personenauto's kunnen er ook bedrijfswagens, caravans, campers, scooters en motorfietsen worden aangeboden.