Mobile Vikings gaat met #operationrw voor een mobiele revolutie deze festivalzomer

Hasselt, 22 mei 2014 – Dat iedereen recht heeft op toegang tot open en budgetvriendelijke communicatie, daar gaat Mobile Vikings met haar leden voor. Op festivals kan de community operator in één keer tienduizenden mensen vertellen dat er ook op een andere manier kan omgegaan worden met bellen, sms’en en mobiele data. Helaas is een festival zoals Rock Werchter exclusief terrein voor traditionele telecomoperatoren en is er geen plek voor Mobile Vikings als alternatief voor grote spelers. Daarom lanceert Mobile Vikings met #operationrw een oproep aan alle Vikings en sympathisanten om op ongeziene en originele manier toch een stand te realiseren op Rock Werchter, en zo de mobiele revolutie verder te zetten.

Mobile Vikings werkt niet vanuit een standaard economische invalshoek, maar vanuit een community-minded gedachtegoed: hoe meer leden, hoe goedkoper er gebeld kan worden opdat het doel gerealiseerd wordt dat iedereen gratis toegang heeft tot open communicatie. Een democratische boodschap die Mobile Vikings helaas niet makkelijk aan festivalgangers kan brengen.

Hans Similon, Chief Viking – Evangelist bij Mobile Vikings legt uit: “Festivals zijn voor ons een interessante plek omdat we er in één klap veel jonge mensen bereiken die vaak volledig achter onze boodschap staan. We hebben het netjes gevraagd aan de organisatie van Rock Werchter en aan een van de hoofdsponsors, maar er is geen ruimte voor onze boodschap. Daar leggen we ons niet zomaar bij neer. We willen de Rock Werchter-bezoeker laten weten dat er een alternatief bestaat voor de grote telecom-spelers, dat er anders omgegaan kan worden met bellen, sms’en en mobiel surfen. Daarom zetten we deze zomer, samen met onze community, onze mobiele revolutie verder. Onder het mom #operationrw roepen we leden en sympathisanten op mee na te denken hoe we toch onze filosofie over budgetvriendelijke mobiele communicatie kunnen delen op Rock Werchter.”

Alle ideeën zijn welkom op http://www.mobilevikings.be/operationrw. Begin juli hoopt de community operator te kunnen stunten met de hulp van haar leden en supporters.

Mobile Vikings gaat met operationrw voor een mobiele revolutie deze festivalzome