Beste bezorgrestaurant van heel Vlaanderen ligt in Hasselt: Pizza Masters wint BezorgTopper van JUST-EAT.be

Award BezorgTopper van JUST-EAT.be bekroont best beoordeelde bezorgrestaurants

Met een score van 9,5/10 op basis van klantenreviews wint het Hasseltse bezorgrestaurant Pizza Masters de eerste prijs van de award BezorgTopper, uitgereikt door etenbestelwebsite JUST-EAT.be. Ook de tweede plaats is voor een Limburgs bezorgrestaurant, namelijk Orient Eethuis in Sint-Truiden.

Maandelijks bestellen honderdduizenden Vlamingen en tienduizenden Limburgers eten via JUST-EAT.be en delen ze hun ervaringen door de restaurants te beoordelen. Deze beoordelingen leidt tot het klassement van de award BezorgTopper, aangevoerd door twee Limburgse bezorgrestaurants:

Van alle provincies scoort Antwerpen het beste met de meeste BezorgToppers: maar liefst 41 bezorgrestaurants krijgen daar een beoordeling van minstens 8,5 op 10. Vlaams-Brabanders verkiezen Turkse keuken; Antwerpenaars, West-Vlamingen en Oost-Vlamingen zweren bij pizza.

In Limburg voeren Italiaanse en Turkse bezorgrestaurants de top aan. De volledige lijst BezorgToppers van de provincie Limburg:

• 1ste plaats: Pizza Masters in Hasselt (9,5)
  • 2de plaats: Orient Eethuis in Sint-Truiden (9,4) – Turkse keuken
  • 3de plaats: Arat in Sint-Truiden (9,1) – Turkse keuken
  • 4de plaats: Sebo in Tongeren (8,9) – Pizza/Italiaans
  • 5de plaats: Pizza Express in Genk (8,7)

Kristof Sals, woordvoerder van JUST-EAT.be: “Iedereen kan makkelijk online bestellen via JUST-EAT.be of via de smartphone-applicatie van JUST EAT. In België kan dat bij bijna 500 restaurants. De beste bezorgrestaurants zetten we in de kijker met onze award BezorgTopper. Hiermee willen we goed beoordeelde restaurants aanmoedigen zo verder te doen en andere restaurants motiveren nog betere kwaliteit en service te leveren aan al wie online eten bestelt via JUST-EAT.be, om zo de bezorgsector naar een hoger niveau te tillen.“

BezorgTopper bekroont jaarlijks de beste bezorgrestaurants van JUST-EAT.be op basis van meer dan 20.000 klantenbeoordelingen over heel België. Om een BezorgTopper te zijn moet een restaurant consequent uitstekende ratings ontvangen én voldoende ratings hebben zodat de gemiddelde score een representatief beeld biedt van de kwaliteit, service en bezorging van het restaurant. Een bezorgrestaurant wordt een BezorgTopper als het gemiddeld 8,5/10 of meer scoort, op basis van 25 of meer beoordelingen. 15% van de bijna 500 bezorgrestaurants viel in de prijzen.

- einde -

Over JUST-EAT.be

JUST EAT is momenteel aanwezig in dertien landen, verspreid over vier continenten, en is daarmee veruit het grootste foodportal ter wereld. Via het online portal zijn meer dan 40.000 restaurants aangesloten in onder meer België, Nederland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Ierland, en Canada. In België bundelt het platform de krachten van bijna 500 bezorgrestaurants, gaande van pizza en pita tot sushi en Indiaas.  Zie www.just-eat.be voor het aanbod.

PB-Bezorgtopper-Limburg_11022014.pdf

Eline Gijselings